Ar reklāmas kampaņu popularizēs vietējos pārtikas produktus

1. oktobrī startēs tradicionālā kampaņa kvalitatīvu vietējo pārtikas produktu patēriņa veicināšanai, ko organizē Zemkopības ministrija ar Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju (LPUF) sadarbībā ar pārtikas veikalu tīkliem Rimi, Maxima un Top.

“Iegādājoties pārtikas preces, pašlaik iedzīvotāji vēl vairāk meklē akcijas preces un izvēlas lētākos produktus. Cenu kāpums ir bijis tik straujš un ievērojams, ka daudziem vienkārši nav citu variantu. Arī maksātspējīgākie pircēji, kas parasti pirka to, kas viņiem garšo, cenai uzmanību nepievēršot, sāk sekot līdzi pārtikas cenām. Šādos apstākļos aicinām īpaši atbalstīt vietējos ražotājus, sekot līdzi ne tikai cenām, bet arī produktu izcelsmes valstij,” uzsver Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.

“Izvēloties preces ar Zaļās un Bordo karotītes kvalitātes zīmi, vari būt drošs, ka izvēlies Latvijā ražotu pārtiku. Izvēloties Latvijas preci, iztērētie eiro paliek Latvijas ekonomikā. Tas, ko vēl katrs kā pircējs varam darīt, lai ieekonomētu, ir vēl rūpīgāk gatavot iepirkumu sarakstus un produktiem ar garāku derīguma termiņu pirkt lielākus iepakojumus, jo to cena parasti ir zemāka, nekā pērkot vienu produkta vienību,” rekomendē Ināra Šure.

Viņa norāda, ka arī pārtikas ražotāji nav atrauti no valsts un tāpat kā ikviens no mums izjūt cenu kāpumu, kā rezultātā meklē iespējas, kur, ko un kā ieekonomēt. “Šis nav laiks, kad veikalu plauktos sagaidīsim daudzus jaunus pārtikas produktus, jo investīcijas jaunu garšu un produktu meklējumos ir iesaldētas, tāpēc lūkosim savus iemīļotos un iecienītos pārtikas produktus, kuru vietējo izcelsmi apliecina karotītes kvalitātes zīmes uz iepakojuma,” norāda Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas vadītāja.

Arī šoruden kampaņai dots nosaukums “Ēd garšīgāk ar karotīti!”. Zaļā un Bordo karotīte ir atpazīstamākās pārtikas kvalitātes zīmes, kas apliecina vietējo produktu augsto kvalitāti. Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas produktu kvalitātei izvirzītās prasības ir augstākas, nekā nosaka Latvijas un Eiropas Savienības normatīvi.

Pārtikas kvalitātes zīmēm uz produktu iepakojuma ikdienā uzmanību pievērš vidēji 15%-16% patērētāju, visbiežāk vecāki, kuri audzina bērnus vecumā līdz 18 gadiem (24%), bet jo īpaši pirmsskolas vecuma bērnu vecāki (24%).

Šobrīd Zaļā karotīte ir piešķirta 130 uzņēmumu 551 produktiem, bet Bordo karotīte – 51 uzņēmumu 305 produktiem. Zaļā karotīte tiek piešķirta produktiem, kuri tiek ražoti Latvijā no vietējām izejvielām un atbilst paaugstinātām kvalitātes prasībām. Savukārt Bordo karotīti piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls tiek veikts Latvijā, produkts atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām, bet ražošanai nepieciešamās izejvielas var nebūt vietējās.

LPUF ir vienīgā Latvijas pārtikas pārstrādes daudznozaru nevalstiskā organizācija, kas apvieno pārtikas uzņēmumus un profesionālās asociācijas, pārstāv ražotājus valsts un nevalstiskajās organizācijās, aizstāv biedru intereses starptautisko normatīvo aktu izstrādē, kā arī sniedz LPUF biedriem informatīvu atbalstu. Federācijā ir apvienojušies uzņēmumi, kas aizņem vairāk nekā 60% no visa Latvijas pārtikas ražošanas tirgus. Tajā ir pārstāvētas gan nozaru asociācijas, gan vairāki desmiti lielu, vidēju un mazu uzņēmumu.

Papildu informācija:
Miks Lūsis,
LPUF sabiedrisko attiecību konsultants
Mob. tālr.: 26186775
E-pasts: miks.lusis@medijutilts.lv